2010年8月25日 星期三

The Spirit Carries On/精神永存


Dream Theater - The Spirit Carries On

精神永存

Where did we come from?
Why are we here?
Where do we go when we die?
What lies beyond
And what lay before?
Is anything certain in life?

我們從何處來?
又為何位於這裡?
死後將前往何處?
之後又如何?
生前又是怎麼樣的情況?
生命中是否有不會改變的事物?

They say, 'Life is too short,'
'The here and the now'
And 'You're only given one shot'
But could there be more,
Have I lived before,
Or could this be all that we've got?
人們說生命短暫、唯有當下
又說:你只有一次機會
但是不是真的就是這樣?
是否我過去也曾經活過?
或是我們只有今世?

If I die tomorrow
I'd be allright
Because I believe
That after we're gone
The spirit carries on
若我明日就死去
那也沒有關係
因為我相信
在我們離開人世之後
精神仍會續存

I used to be frightened of dying
I used to think death was the end
But that was before
I'm not scared anymore
I know that my soul will transcend
我曾經恐懼死亡
我曾經認為死亡就是結束
但是這些都經已成往事
我再也不會感害怕
因為我知道靈魂將會昇華

I may never find all the answers
I may never understand why
I may never prove
What I know to be true
But I know that I still have to try
也許我永遠找不到問題的答案
也許我永遠不明白為什麼
也許我永遠無法證明
自己所了解的是否都是真實的
然而我知道我仍須嘗試

If I die tomorrow
I'd be allright
Because I believe
That after we're gone
The spirit carries on
若我明日就死去
那也沒有關係
因為我相信
在我們離開人世之後
精神仍會續存

'Move on, be brave
Don't weep at my grave
Because I am no longer here
But please never let
Your memory of me disappear'

勇敢前進
不須在我墓前哭泣
因為我已離開這個世界
但別讓你對我的記憶消逝

Safe in the light that surrounds me
Free of the fear and the pain
My questioning mind
Has helped me to find
The meaning in my life again
Victoria's real
I finally feel
At peace with the girl in my dreams
And now that I'm here
It's perfectly clear
I found out what all of this means

安全地身在圍繞於我的光輝中
在這沒有恐懼與痛苦
我困惑的心靈
幫我再次找到了
我生命的意義
維多利亞這個人的確真實存在
我終於能與夢中的女孩一同感到平靜
如今我在這裡
我已明白這一切的意義

If I die tomorrow
I'd be allright
Because I believe
That after we're gone
The spirit carries on
若我明日就死去
那也沒有關係
因為我相信
在我們離開人世之後
精神仍會續存

沒有留言:

張貼留言